Thursday, January 12, 2012

2005-2006 AIG!


Ok, ini cerita mungkin sudah basi; tapi mau cite gak sket..so, pada April 2006, Man Utd telah menandatangani satu perjanjian penajaan 'pecah rekod' bersama AIG, sebuah syarikat insurans dari Amerika! So, Nike pun produce jersi Man Utd dengan logo AIG! Dan para pemain pun memperagakannya..tapi jersi tersebut tidak pernah dipakai langsung dalam mana2 perlawanan. Sebaliknya design yg sama dipakai pemain tertera logo syarikat Vodafone! Kenapa eik!?




Macam nak koyak baju tu kena tarik..hahahaaa!!!


Ini jersi yg dipakai, sume org tau...cume jersi ni masih lagi dalam pemburuan aku utk koleksi..

Tapi yg aku nak kongsikan di sini ialah, sesiapa yang ada jersi Nike Man Utd season 2005/06 ORIGINAL dgn sponsorship AIG, memang RARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Btw....ini apahal plak??


Sumber: unitedkits.com.



1 comment:

  1. yg ni aku ingat..vodafone sponsorship deal patut smpai may 2004. pastu dorg extend lg 4 tahun tp br 2 tahun dorg batalkan sponsor tu (ended on may 2006). pastu glazer dpt AIG, n jersi 2004-06 yg ade AIG tu just utk press launch nk gtau psl AIG as a new sponsor je. (new season start may, so lauching AIG around april so no new season jersey yet i guess..dats y pakai jersi lama)

    p/s: aku ade jersi vodafone yg ko nak tu..size M, LS, x pakai sgt, simpan dalam almari pasal LS dia aku pakai labuh sgt. huhu! -ash8-

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...