Sunday, February 19, 2012

Shopping di ebay!

Aku beli jersi Man Utd season 2004-2006 menerusi ebay! Harga yg ditawarkan oleh seller yang dilabel sebagai 'Top-Rated' ini pada asalnya adalah GBP17.99..tapi aku mintak kurg jadi GBP15.99 dan seller tu bersetuju..dengan kos shipping GBP9++, dan setelah ditukar matawang RM, regenye ialah RM124.90 termasuk shipping..


Setelah masing2 bersetuju, aku pun buat pembayaran menerusi paypal! Tapi masalahnya, selepas aku bayar..ebay ckp aku masih lagi ada '1 item to pay'! WTF! Aku pun try bayar lagi..dan masalah yg sama masih lg berulang!




Mungkin ini prosuder baru ebay..proses dulu menerusi paypal dan kemudian baru accept..tapi sebelum2 ni, aku banyak beli barang kut ebay..tapi tade pun probs mcm ni..dalam beberapa menet je, terus ebay kirim resit kut email..


Takut jadi apa2 pada akaun aku..aku 'hold' dulu payment, kontek seller dan kasitau problem aku..krg aku duk tekan 'confirm payment' banyak kali kang..lebur pitis aku..

Lebih kurg setengah jam mcm tu..aku pun try lagi kot2 boleh...dan Alhamdullillah, prosesnya sangat smooth! Dan berjaya! Aku lega apabila aku terima resit pembelian kot emel..bermakna proses pembayaran diterima..


Skang ni apa yang perlu aku lakukan ialah menunggu jersi ni sampai depan pintu umah dalam masa seminggu dua ni..yeah!!!

PS: Thanks to En. Azuan Sabri sbb rekomenkan aku seller ni! Terbaik!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...