Monday, February 20, 2012

Logo tercabut!? Guna Bostik!


Ini apahal plak ni? Hahahaa..ini adalah jersi aku..sebenarnya logo Vodafone dia da nak tercabut..asalnya dalam 15% je tercabutnya..lepas tu aku pakai jersi ni masa MV vs Liverpool baru2 ni..so, sebab 'gumbira' sakan meraikan kemenangan, jersi aku basah dek peluh..so, aku pun rendam dan esoknya basuh secara manual dengan penuh kelembutan..

Tapi time aku nak jemur tu, aku tengok logo Vodafonenya da nak terkulai layu..kira 80% da tercabut..panik dengan situasi tersebut, aku pun cube ikhtiar cari gam atau kaedah yang baik utk menampal logo tu semula..

Kawan aku cadang gam UHU laa..gam kainlaa..tapi aku tak percaya, so aku mintak pendapat kawan2 kat group Malaysian House of Jersey Collector di FB..dan mereka menyarankan aku menggunakan ini..


Bostik! Aku pun cari gam ni kat Parkson..ada jumpa, regenye murah je, RM4.50! Tapi aku agak kurang meyakinkan jugak, sebab daripada selain harganya murah..gam ni macam gam yang biasa budak sekolah guna..tapi takpe, I give it a try..balik rumah, aku pun apply..yup, melekat..tapi still boleh tercabut..dan mengikut pandangan pakar jersi, En. Azuan Sabri..gamnya akan tercabut semula apabila dibasuh lagi..dem!!

Itu sebabnya aku letak dumbbell seberat 5kg utk kasik tekanan pada logo tu..lepas tu aku gosok plak ngan iron kat belakang dia..


Tapi nasib baik gak tak jadi mcm ni...kesian kawan kita! Macam mana la dia nak buat tu!?

Dan secara officialnya, jersi ini tidak lagi boleh aku pakai...melainkan hanya utk simpanan koleksi sahaja...!!! Kalo pakai takut tercabut dan logonya terus ilanggg!!!!

Terkini, aku akan beli Lextra BPL Champion patch 2002/03 utk ditepek pada lengan dan Lextra Ronaldo 7 NNS bagi melengkapkan jersi ini! Tungggggggggguuuuuu!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...