Thursday, February 23, 2012

Retro: Man Utd vs Singapore Young Lions!

Persaingan Liga Super bagi musim 2012 ini menyaksikan pasukan Singapura sekali lagi memeriahkan bola sepak tempatan.

Kali ini, pasukan Singapore Lions 12 atau boleh juga dinamakan sebagai The Young Lions bermain dalam liga tempatan. Bagi sesetengah peminat bola sepak tempatan, mereka tidak bersetuju..tetapi ada jugak yang berpendapat bahawa ini adalah sesuatu yang positif bagi 'memprestijkan' Liga Malaysia..hmm..aku tatau..

Dan sebagai balasan, Harimau Muda A kita pula bermain di Liga Singapura! Oklah tu..kira mcm pertukaran belia antara dua buah negara la kan...

In fact, The Young Lions sebenarnya bukanlah calang-calang pasukan..kerana The Young Lions sebenarnya pernah menjadi satu kuasa besar bola sepak Asean atau sekurang2nya pernah menjadi saingan kepada pasukan-pasukan bola sepak di rantau Nusantara, termasuklah Malaysia..

Malah, pada tahun 1986, Manchester United yang muncul juara Piala FA England pernah mencabar The Young Lions dalam aksi persahabatan sempena dengan jelajah Asia mereka.

Berikut adalah posternya..klasik kan!? Btw..ada sesape tau keputusannya..sebab aku tak jumpa rekod keputusan perlawanannya..


Klik utk besarkan gambar!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...