Wednesday, February 8, 2012

Nike Brasil 2012/13 New Kit!

Out of topic skett..

Pasukan antarabangsa kegemaran aku adalah Brazil! Aku mula meminati Brazil pada sejak tahun 1994 lagi! Bukan sebab diorg menang World Cup pada tahun tu, tapi sebab Romario dan 'budaya' bola sepaknya!

Masa tu aku sekolah baru form 1! World Cup 94 diadakan di US dan gile game dia sumenya main kul 3 lebih! Dan aku ingat lagi aku terpaksa bersengkang mata kat sekolah tengok final Italy vs Brazil! Konfirm je Brazil menang penalti, mandi terus pegi sekolah! Hahahaa!!

Dan betapa hebatnya kuasa Brazil ni, sinonim dgn bola sepak, sampaikan setiap kali World Cup berlangsung, pasti ada muzik samba berkumandang sebagai muzik latar bagi promo, montaj atau saja mengenainya! kira mcm Man Utd jugaklaa..kalo nak kaitkan dengan bola sepak kat Malaysia ni, pasti Man Utd tak terlepas..sampaikan kalo ada player muda negara meningkat naik, esoknya adala akhbar olok-olok mengatakan kononnya Man Utd nak beli..hehehehee...itulah penangan pasukan terhebat!

Ok, berbalik kpd pasukan Brazil..so, baru2 ni Nike telah memperkenalkan jersi baru Brazil utk sesi 2012/13 yg nampaknya lebih cool, lebih style dan lebih mesra alam! Sebabnya, ia dihasilkan dengan menggunakan sekurang2nya 13 bijik botol plastik kitar semula bagi setiap helai jersi..


Terkenal dengan warna kuning & hijau, manakala awaynya pulak biru dan putih..banyak ciri-ciri canggih serta klasik yang digabungkan pada jersi ni..perkataan Nascidor Para Jugor Futebol yang bermaksud 'Born To Play Football' dalam tulisan grafiti ala Brazil, Pichacao turut diletakkan di bahagian lengan..Eyh..kalo aku nak citer memang banyaklaa..ginila..apa kata korang layan gambarnya..pastu, korang baca artikelnya di sini www.freshnessmag.com atau kat whoateallthepies.tv!





Brazil akan menjadi tuan rumah World Cup 2014 dan jersi ini akan dipakai mereka ketika saingan Piala Konfederasi 2013 nanti!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...