Thursday, December 8, 2011

Tampal-tampal stiker! Syok!!!!

Masa kanak2 dulu, aku suka sngt beli stiker album Panini! Macam2 album aku ada, dinosaur, The Ghostbusters, He-Man, Ninja Turtles.

Setiap hari lepas sekolah, aku akan ke kedai runcit untuk beli stiker dia yg jual dalam peket. Belila sebanyak mana yang aku mampu, tapi album tak pernah complete! Sampaila aku kena marah ngan arwah ayah aku!

But now, after 20 years, I still see Panini sticker albums in stores, 7E mostly! I started back my collecting activities tahun 2006 masa World Cup kat Germany, iaitu stiker album Piala Dunia 2006! Almost complete! Almost! 2-3 stiker je aku tade!

Dan tahun ni, aku penuhkan album Man Utd 2010/11 plak!

Sebenarnya stiker album Man Utd ni boleh dikatakan every season ada kat pasaran, cuma kat Kuantan ni, kadang2 je ada. Yang this season punya pun aku beli sbb aku nampak ada jual dan geram sangat tengok kat 7E!


Azam aku adalah utk 'mengompletekan' album ni, dan yess...aku berjaya! Itu pun terpaksa jugak order stiker dari Panini utk cepatkan proses mem'complete'kannya. Mana tidaknya, kopak jugak poket nak beli stiker dia setiap bulan! Haha.

Kalo kita completekan album ni, Panini akan kasi hadiah iPad dan itu pun jika menang secara lucky draw!

But I just don't give a fish about that! Asalkan aku dapat buat koleksi peribadi dan merealisasikan impian aku semasa kanak2 utk penuhkan album stiker Panini! Mission accomplished!

Dan kelemahan mende alah ni ialah, banyaknya stiker yang sama!! Itu yang letih, bayangkan aku pernah beli satu peket yang semua stiker kat dalamnya aku dah ada! What a waste! So, aku join FB Panini Manchester United Malaysia, trade ngn peminat yang lain!

Oh, extra info, Panini jugak ada keluarkan album Manchester United Adrenalyn XL, which contains cards of legendary players like David Beckham, C. Ronaldo, Cantona dan Schmeichel! NICE!!! Tapi kat Kuantan ni aku tak jumpa plak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...