Thursday, April 19, 2012

Untuk apa kita membenci?

Eduardo Salles adalah seorang lagi artis seni yang banyak menggunakan konsep2 seni terkini seperti pop art dan minimalist posters!

Aku tatau beliau ni dari negara mana - aku assume Mexico - sebab dalam website yang aku jumpa ni menggunakan bahasa Latin! Nak search secara lanjut aku malas nak buat sebab aku guna PC ofis..takbley melampau! Hahahahhaaa...

Tapi aku kasik linknya; nice fucking graphic! Sorry, tidak berniat utk mencarut - tapi serius, korang klik kat link tu nanti, akan terpaculla perkataan tu..so, korang like la fb dia atau follow twitter mamat ni!

Oh, yerr..lupa..so ini adalah salah satu hasil seni Eduardo Salles ni, iaitu kira macam kempen anti kebencian antara fans pasukan bola sepak ternama di dunia!


Contohnya inilah - di La Liga fans Real Madrid dan Barca pantang berjumpa! Belum sempat El Clasico lagi da bertumbuk..hehehe..

Serie A Italy plak fans Inter Milan ngn AC Milan mmg rival - manakala di seluruh dunia termasuk Malaysia - kepantangan fans Man Utd adalah Liverpool!!!!!!!!!!!!!!! PANTANGGGGGGGG!!!

Maka dengan itulah Salles menggunakan hasil seninya dengan kempen Real Unhate! Menggabungkan logo-logo pasukan ini sebagai tanda semangat kesukanan yang hanya bermusuhan di atas padang - dan tidak di luar stadium!!

Professionally, menjadikan bola sepak sebagai medan penyatuan dan bukannya medan rusuhan akibat sebijik bola! Suci dan murni kan?? Tapi secara jujurnya? Boleh ke fans Liverpool????


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...