Friday, March 2, 2012

Will Ferrell hanya tau "Chicharito!!"


Ketika rehat separuh masa pertama perlawanan persahabatan Mexico vs Colombia di Miami baru-baru ini, Will Ferrel, pelawak terkenal Hollywood telah ditemubual dalam satu rancangan berbahasa Sepanyol. Ferrell ditemani oleh dua orang pelakon Latin, Diego Luna dan Genesis Rodriguez mempromosikan filem terbaru mereka, 'Casa de mi Padre'!

Walopun dalam filem tersebut, Ferrell berlakon dalam bahasa Sepanyol, tetapi sebenarnya beliau sikit habuk pun tak pandai cakap Sepanyol..so, bila hos rancangan tu tanya Ferrell soklan, beliau selamba je jawab, "Chicharito!"..bukan sekali, tapi 2 kali gak..hahahaha!!

Chicharito tu selain nama timangan Hernandez, jugak bermaksud 'Little Pea'! Jadinya katakanlah kalo hos tu tanye soklan, "Seronok tak jadik pelakon?" dan jawab Ferrell, "Kacang halus!".....

So, inilah kaedahnya kalo org tanye kita dlm bahasa yang kita tak paham..kita jawab balik dengan menyebut nama warganegara mereka yang kita tau..contohnya kalo orang Korea tanya kita dalam bahasa dia, kita jawab apa murid-murid??? betul, jawab "Park Ji Sung!!!!!"..kalo orang Bulgaria pulak tanya kita jawab? Betul...Dimitar Berbatov!!!!

Tapi kalo Mat Salleh UK plak tanye jangan plak korang jawab, "Wayne Rooney!"...itu mmg tak sekolahla namanya! Hahahahhaa!!

BTW Mexico menang 2-0 dalam game tu..

Woopsss...sila ke dirtytackle utk videonya!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...