Wednesday, March 14, 2012

Rooney mewarna (dan suasana desa yang ceria)!


Semalam, aku bertugas dalam satu program yang diberi nama Program Merakyat Seni Budaya bagi DUN Chenor (Maran) yang dianjurkan oleh Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) Pahang di Felda Jengka 7!

Aku sangat sukakan suasana kampung pada waktu pagi..dan rezeki aku semalam, pagi tersebut hujan turun dengan renyai-renyai..menjadikan cuacanya mendung dan cukup dingin! Kabus pada bukit dan lumpur pada kaki melengkapkan lagi senario kampung yang sememangnya mendamaikan!

Sepanjang perjalanan dari Kuantan ke Maran sebelum masuk ke Jengka 7 aku hayati sebaik-baik mungkin! Mana pernah kita nikmati keindahan pagi di kampung seawal jam 7.30 pagi..waktu inilah segala haiwan ternakan termasuk tuannya mencari rezeki, dan sesekali itulah mata aku jugak hanyut dek bayu pagi yang dingin..

Segalanya di kampung adalah kedamaian yang harus bersemadi dengan tenang!

Haha- amacam? Sentimentalkan?

Dan gambar di atas adalah anak kampung yang menyertai pertandingan mewarna ketika program tersebut berlangsung! Biarpun di desa, Man Utd tetap di hati kita! Hahahahaha!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...